• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59579
+
-

سد «ارغون» 15ماهه ساخته می‌شود

سد «ارغون» 15ماهه ساخته می‌شود

استاندار بوشهر گفت: پروژه سد ارغون با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان با تامین اعتبارات استانی و وزارت نیرو در مدت ۱۵ ماه ساخته می‌شود. 
به گزارش ایسنا، «عبدالکریم گراوند» در آیین آغاز عملیات اجرایی سد ارغون دشتستان با بیان این‌که برای حل مشکلات آب آشامیدنی نقاط شهری و روستایی استان بوشهر طرح‌های مهمی تدوین و اجرا شده است افزود: بیشتر نقاط استان بوشهر دچار مشکل کم‌‌آبی است که با اجرای پروژه‌های متعدد این مشکلات رو به کاهش رفته است. 

وی با اشاره به این‌که یکی از مناطق مشکل‌دار استان بوشهر در حوزه تامین آب آشامیدنی شهر کلمه و روستاهای همجوار است افزود: سال گذشته، قول ساخت این پروژه به مردم داده شد. 
پس از اتمام طرح‌های مطالعاتی بخشی از منبع مالی آن از محل اعتبارات سال گذشته استان بوشهر تامین و اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده است. 

استاندار بوشهر با اشاره به این‌که پروژه سدسازی ارغون دشتستان با اعتبارات استانی و وزارت نیرو در مدت معین ساخته می‌شود تصریح کرد: 50 درصد اعتبارات استانی آن تامین شده و قرار است وزارت نیرو هم سهم اعتباری خود را در ساخت این پروژه پرداخت کند.
گراوند اعتبار اولیه این پروژه را 12 میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: در مجموع، پروژه سدسازی ارغون دشتستان نیاز به اعتباری افزون بر 20 میلیارد تومان دارد که مجری این پروژه آن را در مدت 15 ماه اجرا و تکمیل می‌کند.

استاندار بوشهر با بیان این‌که 5 استان در طرح نوسازی شبکه آب‌رسانی شهرهای استان بوشهر همکاری می‌کند تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده و تکمیل طرح‌های در دست اجرا، جیره‌بندی آب در شبکه آب‌رسانی بوشهر تا یک ماه آینده برداشته می‌شود. 
گراوند با اشاره به این‌که شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر کارهای مهمی در دست اجرا دارد خاطرنشان کرد: علاوه بر شهرهای استان بوشهر، 2 پروژه آب‌شیرین‌کن در عسلویه و تنگستان فراخوان اجرای مناقصه آن منتشر شده است و به‌زودی پیمانکار و سرمایه‌گذار آن انتخاب می‌شود.

استاندار بوشهر از اجرای پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در شهرهای استان بوشهر پرداخت و افزود: آب‌شیرین‌کن 17 هزار متر مکعبی برازجان، 35 هزار متر مکعبی بوشهر، 7 هزار متر مکعبی تنگستان، 15 هزار متر مکعبی دالکی و آب‌پخش، وحدتیه و سعدآباد اجرا شده است و با تکمیل این پروژه‌ها مشکل آب آشامیدنی این شهرها برطرف می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید